TILLGÄNGLIGT FRÅN ELFA DISTRELEC: Världens första oscilloskop med uppdateringshastighet på mer än 4,5m vågformer per sekund

Profilbild

• Oöverträffad uppdateringshastighet gör det möjligt för användare att snabbt hitta signalavvikelser
• Lägsta mätbrus och högsta vertikala upplösning

Manchester (UK) och Nänikon (CH) – ledande distributören av elektroniska och tekniska komponenter, Distrelec/Elfa Distrelec, har nu det nya oscilloskopet i Rohde & Schwarz (R&S) MXO 4-serien – det första i världen som erbjuder en uppdateringshastighet i realtid på 4,5 miljoner vågformer per sekund, vilket gör det möjligt för tekniker att se mer sällsynta händelser än vad som är möjligt med något annat instrument. Användare kan inte bara fånga fler signaler utan också mäta dem mer exakt.

R&S MXO 4-serien erbjuder en branschbästa kombination av prestanda och värde, och är den första i en ny generation oscilloskop med 12-bitars ADC vid alla samplingshastigheter. Instrumentens 12-bitars vertikala upplösning (18-bitars med HD) ger 16 gånger upplösningen jämfört med traditionella 8-bitars oscilloskop utan att kompromissa med mätprecision. Användare kan se skarpare vågformer med signaldetaljer som annars maskeras av brus. Förutom överlägsen vertikal upplösning har dessa nya oscilloskop branschens lägsta systemmätbrus på 22µV AC (RMS) vid 1 mV/div.

R&S MXO 4-serien består av fem modeller med bandbredd från 200MHz till 1,5GHz och har också branschens djupaste standardinsamlingsminne på 400 Mpoints på alla fyra kanalerna samt en valfri 800 Mpoints interleaved. Kärnan i det nya oscilloskopet är MXO-EP (extrem prestanda) en applikationsspecifik integrerad krets (ASIC) som bearbetar 200 Gbit/s. R&S MXO 4 har upp till 100 gånger standardminnet för jämförbara instrument och minneskontrollern i MXO-EP säkerställer att oscilloskopet förblir responsivt med djupt minne.

Andra funktioner som placerar R&S MXO 4-serien över liknande oscilloskop inkluderar den snabbaste trigger-återuppkopplingstiden på marknaden på 21ns, klassens bästa triggerjitter på
< 1ps och branschens mest känsliga trigger på 1/10 000 vertikal division (användare kan använda digitala filter för att dämpa brus för att få den mest exakta triggningen som finns tillgänglig). Med en samplingshastighet på upp till 5 Gsample/s kan oscilloskopet även fånga upp till 80 ms uppstarts- eller avstängningssekvenser med den högsta samplingsupplösningen på 200ps.

Ytterligare banbrytande funktioner i R&S MXO 4 inkluderar den snabbaste och mest exakta spektrumanalysfunktionen i sin klass (liksom branschledande dubbelvägsprotokollanalys). Oscilloskopen har en spektruminsamlingshastighet på 45 000 FFT/s, vilket gör det möjligt att fånga falska spektrumhändelser, särskilt vid EMI-felsökning. Oscilloskopserien har också gjorts enkel att använda inom 15 minuter tack vare ett intuitivt användargränssnitt och R&S SmartGrid på en 13,3″ full HD kapacitiv pekskärm.

För mer information om den nya Rohde & Schwarz (R&S) MXO 4-serien oscilloskop eller för att göra en beställning, besök helt enkelt www.elfa.se.

OM DISTRELEC:

Huvudkontor i Manchester (UK) och Nänikon (CH),  istrelec Group är en ledande onlinedistributör av elektroniska och tekniska komponenter inom B2B-sektorn med cirka 500 anställda. Förutom sina huvudsakliga försäljningsmarknader i Schweiz och Sverige har företaget en stark marknadsposition i totalt 17 europeiska länder. Produktportföljen kännetecknas särskilt av ett starkt fokus på MRO-komponenter och ett sortiment riktat mot B2B-kunder.

Tidigare inlägg

Automation och prediktivt underhåll med PLC:er

Nästa inlägg

En guide till kantbaserad datacenter-distribution